De zomervakantie moet nog beginnen, maar de eerste grote titels voor Spiel worden nu al aangekondigd. Het Poolse Portal Games (Neuroshima Hex, Bohemians) kondigt het spel Robo Run aan, een spel voor twee spelers.
In het spel is het de bedoeling dat twee spelers gezamenlijk om te ontsnappen uit een fabriek. “Er ging iets mis in de fabriek. Twee robots, die nooit gemaakt waren om na te denken, beginnen zich dingen af te vragen. En nu willen ze ontsnappen.”
De spelers nemen ieder de rol van een van de twee ‘goede robots’ voor hun rekening. Ze navigeren de robots tussen alle slechteriken, die als doel hebben om de twee rebellerende robots te vernietigen. Ze moeten de uitgang zien te vinden door het spelen van actiekaarten, maar ze mogen niet of nauwelijks overleggen.
Het spel komt met meerdere scenario’s, waarin de spelers dus niet met elkaar mogen praten. Overleg is mogelijk door het spelen van een Bleep-token, wat ‘speel die kaart niet’ betekent.
De robots hebben de mogelijkheid om zichzelf te upgraden. Zodoende worden de robots steeds sterker in de campagne.
Het spel komt met vijf verschillende campagnes die allemaal bestaan uit vijf verschillende scenario’s.
Het spel is ontwikkeld door Eryk Nowak en de artwork is, zoals wel vaker bij de spellen van Portal, van Hannah Kuik.
