Bordspellenmultinational Asmodee gaat zich meer richten op de klant en minder op de verkopers. Dat is de belangrijkste aanpassing van de marktstrategie, die gisteren wereldkundig werd gemaakt.
De afgelopen dagen werd er door het van oorsprong Franse Asmodee al een klein tipje van de sluier gelicht dat er een grote verandering aan zat te komen. Niet alleen werd het kleurige logo vervangen, ook liet het bedrijf weten dat er wordt overgestapt van een business-to-business principe, naar consumer branding. Dat is ook terug te zien in het motto van het bedrijf ‘inspired by players’, geïnspireerd door spelers.
Dat zal vooral beteken dat Asmodee ook bijvoorbeeld op de Nederlandse markt een meer nadrukkelijke stap naar voren zal maken. “Bij Asmodee hebben we tijdens ons 30-jarig bestaan ons merk niet altijd heel erg zichtbaar gemaakt naar de spelers toe”, zegt topman Koegler van Asmodee. “Met deze verandering mikken we erop dat Asmodee een naam wordt die herkenbaar is, betrouwbaar en geliefd bij spelers over de hele wereld.”
Wat de nieuwe werkwijze gaat betekenen voor de merken en studio’s die onder de Asmodee-corporatie vallen wordt niet gezegd. Onder die paraplu vallen onder meer Libellud, Repos Production, Plan B Games, Z-Man Games, Days of Wonder en Exploding Kittens.
